Sekcja powstała przy współpracy z firmą Ford
Ford Transit Custom

Cztery wersje nadwozia, dwie długości rozstawu osi, dwie wysokości nadwozia, różne ładowności, trzy poziomy wyposażenia, a przede wszystkim niezwykłe zdolności transportowe i zaskakujące rozwiązania, pozwalające na obniżenie kosztów eksploatacji – to cechy szczególne jednego z najbardziej wszechstronnych modeli Forda – Transita Custom.

Poznaj szczegóły - Ford Transit Custom

W gamie Transita Custom dostępne są cztery standardowe wersje nadwozia, które można dostosować do indywidualnych preferencji klienta. Są to:

Ford Transit Custom Van

Funkcjonalny samochód dostawczy ze stalową przegrodą pełnej wysokości i szerokości (z oknem lub bez) oraz dwoma lub trzema siedzeniami w kabinie pasażerskiej. Dostępny z pojedynczymi lub podwójnymi drzwiami przesuwanymi oraz różnymi typami drzwi tylnych. Custom w tej wersji oferuje największą przestrzeń ładunkową w swojej klasie – wersja z krótszym rozstawem osi (L1) – 6m3, a z dłuższym rozstawem osi (L2) – 6,8m3 wg SAE (z przegrodą) i ładownością aż do 1400 kg. W wersji z krótszym rozstawem osi to jedyny pojazd w tej klasie zdolny do jednoczesnego transportu trzech europalet z ładunkiem o wysokości do jednego metra. Może pochwalić się również największą w klasie szerokością nadwozia między nadkolami (1390 mm), największymi przesuwanymi bocznymi drzwiami (otwór załadunkowy 1324 x 1030 mm), a także możliwością składowania wielkoformatowych płyt budowlanych (2440 x 1220 mm) w pionie lub poziomie. Obie długości nadwozia są również dostępne z wysokim dachem (H2) dającym przestrzeń ładunkową o imponującej wysokości 1.76 m, która zapewnia aż 8.3 metra sześciennego pojemności (w największym modelu – L2, H2).

Ford Transit Custom Van z podwójną kabiną

Samochód dostawczy z dodatkowym rzędem trzech siedzeń (tuż za przednimi fotelami) zamontowanych na stałe oraz profilowaną przegrodą za drugim rzędem siedzeń.

Poznaj szczegóły - Ford Transit Custom

Ford Transit Custom Kombi Van

Częściowo przeszklony pojazd oferujący możliwość przewozu pasażerów lub transportu towarów, wyposażony w drugi rząd z trzema siedzeniami, dzięki któremu na pokładzie zasiądzie łącznie pięcioro lub sześcioro pasażerów. Drugi rząd siedzeń został opracowany na bazie innowacyjnego projektu, pozwalającego na łatwe składanie, rozkładanie i wyjmowanie siedzeń dostępnych w formie jednego pojedynczego i jednego podwójnego fotela. Taki układ pozwala na dowolną konfigurację przestrzeni ładunkowej. Przesuwana przegroda umożliwia uzyskanie maksymalnej przestrzeni ładunkowej po złożeniu lub wyjęciu drugiego rzędu siedzeń.

Ford Transit Custom Kombi

Wyposażony w dodatkowy, w porównaniu do wersji Kombi Van, trzeci rząd siedzeń wykorzystujący ten sam innowacyjny projekt, który umożliwia przewiezienie ośmiu lub dziewięciu osób. Przestrzeń ładunkową można konfigurować w ten sam sposób, wykorzystując ruchomą przegrodę. W modelach o przedłużonym rozstawie osi (L2) dodatkowe centymetry długości przekładają się na większą przestrzeń ładunkową za trzecim rzędem siedzeń, co daje duże możliwości transportowe nawet po zajęciu przez pasażerów miejsc we wszystkich trzech rzędach.

Priorytetem podczas realizacji projektu nowego Forda Transit Custom było obniżenie kosztów eksploatacji w całym okresie planowanej żywotności operacyjnej samochodu. Celem inżynierów było również wprowadzenie rozwiązań mających na celu zredukowanie zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach eksploatacji, zminimalizowanie kosztów obsługi i czasu napraw, a także zaoferowanie 12-letniej gwarancji na perforację nadwozia i najdłuższych w klasie okresów między przeglądami (2 lata lub 50 000 km). Zanim model ten trafił do sprzedaży, poddano go testom wytrzymałościowym odpowiadającym 5 milionom kilometrów w trasie, musiał także pokonać ponad 30 morderczych, nieprzerwanych testów autoryzacyjnych.

 

 

Dla przykładu – najbardziej rygorystyczny test obciążeniowy, tzw. Trailer Tow General Durability, prowadzony jest nieprzerwanie przez 6 miesięcy, 24 godziny na dobę. Symuluje on 10-letni okres użytkowania pojazdu, który przez większą część trwania testu ciągnie w pełni obciążoną przyczepę. Wszelkie zdarzenia i trasy przejazdowe w tym teście odpowiadają najtrudniejszym warunkom pracy, dzięki czemu pojazd przygotowany jest do służby we wszystkich regionach świata.

Ford Transit Custom wyposażony jest w zaawansowany i ekonomiczny silnik wysokoprężny Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów oraz napędem na przednią oś. Dostępne są silniki o trzech poziomach mocy – 100, 125 lub 155 KM. Każda z tych jednostek zapewnia świetny moment obrotowy, dzięki czemu samochód zawsze dysponuje wystarczającą mocą niezależnie od obciążenia. W połączeniu z technologiami Ford ECOnetic, obniżają one koszty eksploatacji i spełniają surowe wymogi europejskiej normy emisji spalin EuroV. Na liście technologii oszczędzających paliwo znalazły się m.in. system Auto-Start-Stop wyłączający silnik gdy auto stoi np. w korku lub przed światłami, wskaźnik zmiany biegów podpowiadający w którym momencie należy zmienić przełożenie aby uzyskać maksymalną oszczędność paliwa, czy system kontrolujący możliwość przyspieszania w zależności od obciążenia pojazdu. Ta ostatnia technologia pozwala także na ograniczenie zużycia silnika, hamulców i opon.

Poznaj szczegóły - Ford Transit Custom

Przy całym wysiłku poświęconym na opracowanie pojazdu o ponadprzeciętnej funkcjonalności, trwałości i wszechstronności, inżynierowie Forda nie zaniedbali również komfortu pracy kierowcy. Kabina nowego modelu kryje w sobie wiele udogodnień i innowacyjnych rozwiązań transportowych takich jak górny schowek dla kierowcy – ukryty pod pokrywą ponad zespołem zegarów, idealnie nadaje się do przechowywania telefonów komórkowych, odtwarzaczy muzycznych oraz innych drobnych przedmiotów. Wewnątrz zaplanowano również miejsce na gniazdo 12V, port USB oraz wejście audio. Dodatkowo jest jeszcze spory schowek pod fotelem pasażera, który może posłużyć do przewożenia np. skrzynek narzędziowych. Aby kierowca miał telefon zawsze pod ręką, przygotowano na niego miejsce na panelu instrumentów, tuż nad dźwignią zmiany biegów. W wersjach z podwójnym przednim fotelem pasażera istnieje możliwość złożenia oparcia środkowego fotela, które tworzy tym samym niewielki stolik ułatwiający np. sporządzenie notatek czy użycie laptopa. Stolik ten posiada również uchwyty na napoje i długopisy. Ostatnie na liście, ale nie mniej ważne są kieszenie w drzwiach. Górne umożliwiają przechowywanie butelek i innych niewielkich przedmiotów, a w dolnych kieszeniach znajdzie się miejsce na sprzęt zawiązany z bezpieczeństwem, czyli apteczki pierwszej pomocy i trójkąty ostrzegawcze.

Najlepsze w klasie zdolności załadunkowe, najwszechstronniej zaprojektowane nadwozie, spektakularna wytrzymałość i wyjątkowe zdolności w kwestiach związanych z obniżaniem kosztów eksploatacji – do tych cech szczególnych Transit Custom dokłada jeszcze jedną: jako pierwsze auto w tej klasie zdobył ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.

Poznaj szczegóły oferty Forda >>