Sekcja powstała przy współpracy z firmą Ford
Ford Transit Jumbo

Pół wieku doświadczeń pozwoliło inżynierom Forda na zbudowanie największego, najbardziej wszechstronnego i wyjątkowo wytrzymałego samochodu dostawczego. Do tego przygotowano go w tylu wersjach, że będzie w stanie sprostać wymaganiom nawet najbardziej wymagających klientów. Potrzebujesz ponad 15 m3 przestrzeni ładunkowej? A może musisz wozić przedmioty o długości ponad 4 metrów, albo ciągnąć przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony? Transit poradzi sobie z każdym z tych wyzwań. Ale po kolei.

Poznaj szczegóły - Ford Transit Jumbo

Najbardziej oczywistą wersją nadwozia transita jest van. Dostępny jest on w trzech wersjach rozstawu osi (L2 – średni, L3 – długi, L4 – długi z wydłużonym nadwoziem), z dwiema wysokościami dachu (H2 – średni i H3 – wysoki) oraz z napędem na przednią, lub tylną oś, a także 4x4. Van dostępny jest w wersjach o dopuszczalnej masie całkowitej 2900 do 4700 kg i może przewieźć 2 lub 3 osoby. Już najkrótszy (L2) jest w stanie pomieścić cztery europalety i przedmioty o długości nawet 3 metrów.

Te same rozstawy osi i wysokości nadwozia może mieć także Transit van z podwójną kabiną. W tym przypadku dostępne są modele z dopuszczalną masą całkowitą 2900 do 3500 kg, z możliwością przewożenia do 7 osób.

Pod koniec tego roku w salonach pojawi się także wersja kombi, dostępna również w trzech rozstawach osi i z dwiema wysokościami dachu, z dopuszczalną masą całkowitą 3100 do 3500 kg i z możliwością przewożenia do 9 osób.

Dla Klientów wymagających specjalistycznych zabudów przygotowano podwozie z kabiną, z czterema rozstawami osi – do wymienionych wcześniej dodano L5 – wydłużoną ramę Jumbo. W zależności od tego, czy Klient zdecyduje się na pojedynczą, lub podwójną kabinę, auto będzie w stanie przewieźć 2,3, a nawet 7 osób.

Ostatnią wersją nadwoziową Transita jest autobus M2. Dostępny w dwóch rozstawach osi (L3, L4), z dopuszczalną masą całkowitą pomiędzy 4100 i 4600 kg potrafi przewieźć od 12 do 18 osób.

Poznaj szczegóły - Ford Transit Jumbo

Oprócz większej niż dotychczas przestrzeni ładunkowej Transit może się pochwalić szeregiem rozwiązań, ułatwiających codzienną pracę. Na wymienienie zasługują m.in. szeroki i wytrzymały stopień zintegrowany z tylnym zderzakiem, ułatwiający wejście do przedziału ładunkowego i ręczny załadunek, znajdujące się w ścianach bocznych punkty mocowania pomagające zachować wolną przestrzeń i umożliwiające bezpieczny transport praktycznie każdego rodzaju ładunku, wytrzymałe i swobodnie przesuwające się boczne drzwi o szerokości 130 cm, czy szerokie tylne drzwi dwuskrzydłowe, pozwalające na otwarcie pod kątem nawet 270 stopni.

Czym by jednak były te zalety, gdyby auto zbyt często musiało się pojawiać w serwisie? By zagwarantować użytkownikom spokojną eksploatację Transita poddano morderczym testom, które odpowiadają przejechaniu 11 milionów kilometrów, czyli okrążeniu globu 275 razy. To pozwoliło na przygotowanie nieprzeciętnie wytrzymałego pojazdu, który na przeglądy okresowe musi stawiać się do serwisu raz na 2 lata lub co 50 tys. km. By umożliwić użytkownikom kontynuowanie pracy nawet gdy auto musi trafić do serwisu, Ford przygotował dopracowany program serwisowy dla pojazdów użytkowych – Transit24. Program ten ustala nowe zasady i standardy pozwalające użytkownikom pojazdów dostawczych na skrócenie czasu unieruchomienia pojazdów wyłączonych z eksploatacji na skutek awarii oraz minimalizowanie operacyjnych kosztów ich użytkowania. Obejmuje on nawet możliwość korzystania z zastępczego Transita, pozwalając w ten sposób na kontynuację działalności.

 

 

Na liście rozwiązań, które wpływają na obniżenie kosztów eksploatacji auta znalazły się także nowe, 2,2-litrowe silniki wysokoprężne TDCi z 6-biegowymi przekładniami dające większą moc i moment obrotowy, a jednocześnie zmniejszające zużycie paliwa. Jednostki te, poprzez 6-biegową skrzynię biegów, zapewniają 100, 125 lub 155 koni mechanicznych oraz do 385 Nm momentu obrotowego dostępnego w szerokim zakresie obrotów. Daje to bardzo wydajny i elastyczny układ napędowy oraz pozwala na rzadszą zmianę biegów. Zużycie paliwa ograniczono m.in. dzięki wykorzystaniu szeregu nowych rozwiązań takich jak system Auto-Start-Stop wyłączający silnik na postoju na światłach czy w korku – w cyklu miejskim pozwala on na zaoszczędzenie nawet 10% paliwa. Wspomnieć trzeba też o nowatorskim systemie Ford EcoMode, który bez przerwy ocenia wpływ sposobu prowadzenia samochodu na zużycie paliwa. System analizuje prędkość, zmiany biegów, hamowanie i wyprzedzanie oraz liczbę krótkich i długich tras. Kierowca na bieżąco wie, które elementy wpływają na zmniejszenie, a które na zwiększenie zużycia paliwa i wyciągając wnioski sam może je ograniczać.

Poznaj szczegóły - Ford Transit Jumbo

O ograniczeniach nie może być natomiast mowy przy kwestiach dotyczących komfortu użytkownika i jego bezpieczeństwie. Na pokładzie zaprojektowanym na wzór auta osobowego, pojawił się więc np. system Ford SYNC, który pozwala kontrolować odtwarzanie muzyki oraz odbierać i nawiązywać połączenia telefoniczne za pomocą prostych komend głosowych. Polecenia głosowe ułatwią także słuchanie muzyki z pamięci USB, odtwarzacza MP3 czy iPoda oraz telefonu komórkowego obsługującego technologię Bluetooth. W razie wypadku pomoże on też w nawiązaniu kontaktu ze służbami ratunkowymi i ustaleniu lokalizacji auta. Dostępny jest też tempomat, pozwalający utrzymać ustawioną prędkość do chwili naciśnięcia pedału gazu lub hamulca. Prędkość w czasie jazdy można również dostosowywać, korzystając z przełączników sterujących na kierownicy. Dodatkowo regulowany ogranicznik prędkości minimalizuje ryzyko przekroczenia dozwolonej prędkości. Pracę kierowcy ułatwią też czujniki parkowania zamontowane z przodu i z tyłu oraz kamera cofania pokazująca na wyświetlaczu umieszczonym w lusterku wstecznym, co znajduje się za samochodem. O komfort i bezpieczeństwo kierowcy dba jeszcze m.in. zaawansowany system pomagający utrzymać prawidłowy pas ruchu. Korzystający z przedniej kamery, system ten stale monitoruje drogę przed samochodem. Jeśli pojazd przypadkowo zjedzie z pasa, system wyda ostrzeżenie w postaci wibracji kierownicy i symbolu graficznego na wyświetlaczu. Natomiast System monitorowania koncentracji kierowcy kontroluje poziom zmęczenia kierowcy. Jeśli na podstawie analizy stylu jazdy wykryje spadek koncentracji, w zestawie wskaźników pojawi się ikona ostrzegawcza, sugerując przerwę w podróży. Nie do przecenienia będzie również system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach. Sprzężono go z układem hamulcowym, dzięki czemu utrzymuje nacisk na hamulce przez dodatkowe 2,5 sekundy od zdjęcia stopy ze środkowego pedału. Zapewnia to kierowcy czas i kontrolę podczas przekładania stopy z pedału hamulca na pedał przyspieszenia. W przypadku ważącego nawet 4700 kg pojazdu będzie to istotna zaleta. Więcej praktycznych rozwiązań, ułatwiających codzienną pracę zaprezentowano w poniższym filmie:

Poznaj szczegóły - Ford Transit Jumbo

Zbierając wszystkie wymienione wyżej zalety w jednym samochodzie, którego atrakcyjne nadwozie zaprojektowano zgodnie z filozofią Ford Kinetic Design, Ford stworzył pojazd, który może stać się wizytówką firmy i cennym narzędziem pracy na długie lata.

Poznaj szczegóły oferty Forda >>